2 Jul 2009

Permanentny brak czasu.

Tegoroczna, tropikalna pogoda w NRW nie usposabia ani buńczucznie ani melancholijnie. Zmuszam się do pracy nad swoim niemieckim. Plany mam rozległe w tym temacie, że ho, ho!!. Wgralam nowa wersję ( 10,0 ) Opery. Śmiga , az miło. Brak jej jedynie wersji niemieckiej , o polskiej nie wspominając. Ale cóż . Szlify w angielskim też się przydadzą. Dzisiaj muszę zaliczyć Urząd d/s Obcokrajowców. Europa Wschodnia jest nadal na tym samym piętrze, co pozostale państwa nieuprzemysłowione.Trzeba swoje odsiedzieć.Bo na tym piętrze najwięcej nierozumiejących, których urzędnicy dłużej niz innych obsługują. Mam nadzieję, że bedzie to moja ostatnia wizyta w tym miejscu. Jeszcze silniejszą nadzieje ma moj mąż, który jako dodatek zabezpieczajacy musiał mi zwykle towarzyszyć.Jako domniemane przeze mnie potwierdzenie, że ożenił sie ze mną dobrowolnie.

7 comments:

pieprz00 said...

Czyli - jak wszędzie - przepisy utrudniają życie?

Anonymous said...

U nas tez jest niezle zamieszanie i dlugie godziny oczekiwania, pomimo tego, ze jestesmy juz w dziale Unii Europejskiej. Nigdy nie zapomne, jak mialam zarejestrowac mala i poprosic o rezydencje. Musialam stac dwa razy w dluuuuugiej kolejce do tej samej pani (bo nie mozna tego zrobic za jednym razem i nic nie da, jesli sciagniesz druki z internetu, bo nie mozna sciagnac papierka do oplaty bankowej) koniecznie z dzieckiem, i ogladala je z taka bacznoscia, jak bym ja oszukiwala i przyniosla jej lalke.Po otrzymaniu numeru obcokrajowca, nalezy uiscic oplate, ale nie ma kasy, trzeba to zrobic przez bank, a ten przyjmie od ciebie pieniadze, jesli jestes jego klientem. Oczywiscie mojego banku nie bylo w poblizu i tylko dzieki temu, ze mala wyla jak opetana, zrobiono dla mnie wyjatek. Po czym musialam wrocic, stac w kolejce po numerek i potem czekac przez dwie godziny, bo wszyscy wyszli na kawe i ponad setke ludzi obslugiwaly 2 osoby. Na szczescie w innych miejscach sytuacja wyglada lepiej. Ciekawe dlaczego?
Pozdrawiam i czekam na nastepne opowiesci! Bardzo mi sie podobalo 'Pieskie zycie':)))
Forastera

jazzbunt (All rights reserved) said...

Witaj w moim nowym wnetrzu, Forastera!Uciążliwości, niedogodności. Czasu jednak nie lubie tracić, zawsze mam przy sobie coś do czytania. A obsługa nie zawsze jest miła, choc pewne względy muszą zachować. Niemiecka biurokracja jednak, choć uciązliwa, ma swoje plusy, zwlaszcza, gdy musisz otrzymać jakieś oświadczenie na piśmie. Wtedy wszystko jest pooznaczane i ponumerowane a o pomyłce nie może byc mowy.Pozdrawiam i zapraszam ponownie.

Czarny Ptak said...

Biurwokracja jest wszędzie, niestety to chyba taka ludzka przypadłość żeby sobie trudności zwiększać dla lepszego samopoczucia urzędników. Pozdrawiam

jazzbunt (All rights reserved) said...

Tak,sprawowanie władzy do literki np O jest absolutne ale literka P należy juz do kogoś innego, ktory od niej wlasnie tą wladze przejmuje. No i jeszcze fotografie tzw biosferyczne, ktore potrzebne sa do niektorych dokumentów, na ktorych musisz stac sztywno i oczywiscie bez usmiechu. Na razie jest wymóg bez profili i tabliczki z napisem!Suuuper! Jestem zachwycona!! Pozdrawiam.

Anonymous said...

Witaj. Mam przerwę w zajęciach domowych,które męczą mnie już coraz bardziej. To co wykonałam jeszcze niedawno w kilka godzin zajmuje mi nawet kilka dni. Te upały sprzyjają lenistwu. Nie zazdroszczę przy takiej pogodzie chodzenia po urzędach. Ja z tym poczekam aż upały miną. Zresztą teraz już masę spraw załatwia Internet. Pozdrawiam Cię Nina bardzo serdecznie Uleczka

jazzbunt (All rights reserved) said...

Witaj w moich nowych progach.Cieszę sie niezmiernie z każdych odwiedzin choc tez nie zawsze mam czas na pisanie. W moim , urzędowym przypadku nie mogę czekać, gdyż termin jest wiąrzący. A i tak nic wczoraj nie zalatwilam, bo sie przepisy zmieniły i do moich dokumentów potrzebne jest zdjęcie tzw biosferyczne, czyli na sztywno,bez usmiechu i na bialym tle. Więc musze zadbać o takie zdjęcie.Tutejsze ukropy są nie do zniesienia i skracaja nam czas pracy. Tzn tylko młodsi pracują normalnie.Dobrze, ze w taki sposób potrafią jeszcze zadbać o ludzi. Pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie.